Vanliga frågor och svar

Här hittar du de vanligaste frågor och svar gällande föreningsförsäljning av Sundas rengöringsprodukter.

Hur gör vi om vi vill börja sälja?
Om du redan nu vet så är du varmt välkommen att maila/ringa oss på tomas.molander@sunda.se, tel: 070 742 59 84.

Partners/Sponsring
Är du ansvarig för hela föreningen och söker en partner för sponsring? Kontakta Tomas på tomas.molander@sunda.se, tel: 070 742 59 84.

Kan man använda era produkter om man är allergisk?
Vi har bland annat allergivänligt tvättmedel som är för dig som är allergisk, har känslig hud eller helt enkelt inte vill ha parfymerat.

Kan vi få hem varuprov?
Självklart är det inget problem, kontakta Tomas på tomas.molander@sunda.se, tel: 070 742 59 84 om ni vill få varuprover hemskickade.

Behöver vi lägga ut pengar i förväg?
Nej det behöver ni inte. Vid direktleverans så hanterar ni varken betalningar, beställningslistor eller varor. Vid klassisk försäljning så förfaller fakturan inte förrän 30 dagar efter leverans, så ni har god tid att samla in pengarna från era kunder.

Är era produkter prisvärda?
Givetvis! Våra produkter är kvalitativa med ett högt bruksvärde, vilket innebär att våra produkter har ett högt koncentrat i förhållande till sin förpackning och därmed räcker extra länge jämfört produkter i livsmedelbutik.

Kan man sälja till företag?
Att sälja till företag är ett bra sätt att tjäna extra till er förening. Företag vill ofta ha kvitto, hör av er till oss så ordnar vi med det.

Går det att lägga in ordrar i efterhand?
Det är inga problem. Då många som använder våra produkter väljer att köpa igen så kan man såklart också starta en försäljning till, har man många inarbetade kunder så kan våran metod direktleverans vara ett bra alternativ.

Hur gör vi om en kund vill göra en reklamation eller byte?
Be kunden kontakta oss via info@sunda.se så ordnar vi med det.

Vad kostar frakten?
Om föreningen eller laget säljer för mer än 50 000 kr så är det fraktfritt vid Klassisk försäljning. Vid Direktleverans kan ni välja om den ska vara med eller inte. Om ni väljer bort frakt så kommer ni inte tjäna lika mycket pengar. Standard är 69 kr per leverans, 549  kr för en halv pall och 849 kr för en hel pall. Priserna anges inkl. moms.

Hur mycket tjänar vi?
Det beror om du väljer klassisk försäljning där er förening eller lag tjänar 35% av er försäljning eller vårt koncept Direktleverans där ni har en förtjänst på 25%. Läs mer om våra tillvägagångssätt för att veta vad som passar er bäst.